sunnuntai 21. maaliskuuta 2010

Tampere KV ja synttärit

Tuomarina Ray Lindholm, Ruotsi. Kiran tulos yllätti positiivisesti kun katselin tuomarin EH:n ja H:n jakoa (oli ERI:äkin). Jopa yksi T tuli
JUN-ERI JUK3

"Narttumainen, jolla hyvärakenteinen pää, hyvät silmät. Hyvin kiinnittynyt kaula. Lanneosa putoaa aavistuksen liian paljon. Hyvä runko ja luusto. Hyvännäköinen takaosa. Liikkuu hyvin. Eläväinen kokonaisuus."
Kuva otettu kotona näyttelyn jälkeen

Lara täytti eilen 12vko, otettiin tänään seisomakuva. Huomenna mennään ekoille rokotuksille.

Miiukka täytti tänään 8v, meidän KISSA isolla K:lla

perjantai 12. maaliskuuta 2010

Kuvia Larasta part. 2.

Laralla on wauhtia


Harjoitellaan seisomista


Ja 11vko seisomiskuva

Posted by Picasa

Kuvia Larasta

Lara ottaa autoilun hyvin rennosti nukkuen...


Lara lähes 11vko ja lelu


Omalaatuinen tapa nukkua :D


Ronja ja Kira riehuu ja Lara ihan kauhuissaan :D

Posted by Picasa

keskiviikko 10. maaliskuuta 2010

Lara kotiutuu...


Lara on kotiutunut hyvin. Paljon on nyt vajaassa viikossa rohkaistunut.
Ronja on idoli, nyt kun yhdessä asuntolassa ovat. Hihnassa kävellään jo terhakkaasti, sylissä ei tänäänkään viihtynyt vaan halusi äkkiä alas.
Neidillä on pari pahaa tapaa.... Ulkona saattaa innostuessaan hyökkäillä jalkoihin ja repiä housuista ja silloin pakko kieltää. Ruokaa odottaessaan koittaa hoputtaa haukkumalla. Ja sitten Kiran opettama ihana tapa eli ruokakupin syöminen...
Uusia kuvia, yms tulee viikonloppuna...

lauantai 6. maaliskuuta 2010

Kaarina näyttely ja Lara

Tänään lähdettiin klo 6.30 ajamaan kohti Kaarinaa. Aikaa oli hyvin ja hyvä niin...
Ensimmäiseksi mentiin tosiaan Kilosportiin FCI10-näyttelyyn. Odotellessa Timo Aalto (kennel Whiptails) kokeili Kiraa, otettiin pari kuvaa ja antoi jälleen hyviä neuvoja. Kiitos Timo! Alan harjoittelemaan niitä Kiran kanssa...
Kehässä Kira meni ihan ok. Meillä oli Ruotsalainen tuomari joten arvosteluki on ruotsiksi. Laitan sen kunhan saan ensin tulkattua sen suomeksi, käsialakin on epäselvää. Kiran tuloksena JUN-EH. Olen tyytyväinen koska itsellä hirveä jännitys päällä. :)
Ennen kehää tapasin myös Taiston (Roberta'a Karhunmarja) omistajat ja juteltiin siinä hetki. Kuulemma Kira on aika paljon veljensä näköinen, tosin pienempi tietysti.
Kilosportista suoraan lähdettiin hakemaan Laraa. Tehtiin paperit, koirat rapsuteltiin, yms. ja sitten ulos. Kira ei ensin välittänyt yhtään Larasta, mutta seuraavalla pysähdyksellä sitten jo oli innoissaan. Lara nukkui matkan lähes kokonaan, kiltisti oli autossa :)
Ronja otti myös ihmeen hyvin vastaan. Lara on niin hurmaava neiti :)
Myöhemmin sitten lisää jutustelua tytöstä ja muustakin...

keskiviikko 3. maaliskuuta 2010

Suunnitelmia ja muuta

Ollaan tässä nyt hieman jotain suunnitelmia mietitty koirien suhteen... Tässä nyt seuraavan 4kk suunnitelmat:

6.3. Kaarina ryhmis, Kira junnuihin. Laran haku
11.4. Koiramainen Sunnuntai Laitilassa. Mätsäriin Kiran&Ronjan kanssa, Kira ja Ronja whippet rotuesittelyyn, Lara borzoi rotuesittelyyn. Katsotaan jos Länkkäri haluis lähteä esittelemään yhdistystä...
18.4. Maalismaastot Harjavallassa jäsenille. Kira ja Ronja juoksemaan, Lara tutustumaan.
6.5. Ensimmäiset maastoharkat, Kira, Ronja ja Lara juoksemaan. Lara kokeilee ensimmäistä kertaa lyhyttä suoraa. (Ronja 3v!)
16.5. Rauma show
20.5. Maastoharkat (R&K&L)
3.6. Maastoharkat (R&K&L)
5.6. W-H Open show, Tammela
6.6. W-H Erkkari, Tammela
12.5. Borzoi erkkari, Kaarina
17.6. Maastoharkat (R&K&L)

tiistai 2. maaliskuuta 2010

Kevättä odotellessa....

Ilmat ovat olleet hieman leudompia, josko se kevät sieltä pikkuhiljaa tulisi? Lenkillä on pystynyt käymään nyt enemmän, ja pidempiä lenkkejä.

Kira on pursunut energiaa nyt kun kerrostaloon muutettiin, onhan neiti tottunut pääsemään päivittäin pihaan vapaaksi porukoilla. Mentiinkin siis tänään kävellen koirapuistoon, onneksi ei kylmä ollut. Alkuus oltiin kahdestaan siellä mutta sitten alkoikin mukavasti tulla porukkaa jo paikalle. :) Kira juoksutti muita siellä ja kyllä nyt sängyssä makaakin väsynyt whippetti.

Kira on oppinut kohtalaisen hyvin nyt maahan menon. Ensin tänään houkuttelin makaamaan, mutta nyt se menee näin:
1. Sanon "ma"
2. Kira miettii hetken ja menee maahan
3. *naks* ja herkku
Edistystä siis on jo :)
Lauantaina olisikin sitten se Kaarinan ryhmis ja Laran haku =)
Ja kuten ehkä huomasittekin, blogin ulkoasu on muuttunut. :) Samaa tapahtui myös kotisivuilla, käykäähän vilkaisemassa: http://rokinets.suntuubi.com