Tälle päivälle valitsin kuvan Dariasta. Kuva on otettu 10.8. eli Daria on hieman vajaa 4kk tässä. Jotenkin Daria on niin oma höntti itsensä tässä kuvassa. :)
keskiviikko 7. joulukuuta 2011
maanantai 5. joulukuuta 2011
HeWi ja Voittaja 2011
3.12.2011 suuntasimme isäni, Laran, kaverini ja hänen koiran kanssa auton nokan kohti Helsingin messukeskusta.
Johannan hollanninpaimenkoira Nova sai tuolloin H:n.
Borzoilla tuomarina oli afgaanikasvattaja, Gerard Jipping, Alankomaista. Sama tuomari on myös Tallinnan näyttelyssä helmikuussa ja tämän arvostelun pohjalta päätin että en turhaan viitsi koiria sinne ilmoittaa. Katson jonkin toisen Tallinnan näyttelyn mieluummin.
Laran arvostelu:
"Nice female, topline ok. Correct croup. Scull and muzzle almost poralism and not incorrect position. Nice roman-nose. Long neck. Straight in front. Body should be more powerfully. Nice angulation in hindquarters. Movement in front a little wear. Happy tail."
NUO-EH
Darian isä Reiska (FI MVA Rajalinjan Keikari) lähti kehästä tuloksella VAL-EH ja Oiva-veli (Zatravin Dmitry) PEK3 KP.
Paljon tuli tavattua tuttuja ihmisiä! Erityisen mukava oli nähdä taas Pia, Mira, Seija, Johanna, jne. :)
4.12.2011 suuntasimmekin jo hyvin aikaisin kohti messaria. Tällä kertaa lauantaisen kokoonpanon lisäksi mukana myös Ado ja Unna.
Tällöin Nova sai EH:n eli oli heillekin parempi päiv. Holskuilla kun tuomarina vielä melkoisen tiukka Marja Talvitie! :)
Borzoilla tuomarina oli Säde Hohteri ja whippeteillä ruotsalainen whippetkasvattaja, Elisabet Janzon.
Laran arvostelu:
"Kauniit linjat, mutta valitettavasti aivan liian laihassa kunnossa. Kaunis pää ja ilme. Erinomaiset korvat. Tyylikäs kaula. Riittävästi luustoa. Hyvät käpälät. Erinomaisesti kulmautunut. Hyvä ylälinja. Vielä kevyt rintakehä. Tasapain...oiset liikkeet joka suunnasta. Melko niukassa turkissa."
NUO-ERI NUK3
(SA jäi saamatta nimenomaan laihuuden ja turkin takia)
Adon arvostelu:
"Young male. Would like to see him more masculin with a stronger head. Good body. Enough bone. Falls away in topline. Moves well coming and going, but needs more length in his sidegait."
JUN-EH
Unnan arvostelu:
"Feminim bitch. Would like to see more power in foreface. Good neck and topline. Good body and bone. Heavy ears. Moves with a good sidegait"
JUN-ERI
Olen erityisen onnellinen Unnan tuloksesta!
Aslan-isä ei paikalla ollut ripulin takia. Linda-täti (FI Miyessa Adelinda) tuloksella VAL-EH
Anulle myös kiitos kun olit valmis Unnan esittämään ja kiersitkin ensimmäisen kierroksen tytön kanssa. :) Oli mukava tavata taas paljon tuttuja! Ja toiselle Anulle (knl Villituulen) kiitos kehuista ♥
Kiitos myös esimerkiksi Sannalle, Kimmolle ja Yasminille.
Huomenna suuntamme mätsäriin borzoiden kanssa, siitä lisää sitten! :)
Johannan hollanninpaimenkoira Nova sai tuolloin H:n.
Borzoilla tuomarina oli afgaanikasvattaja, Gerard Jipping, Alankomaista. Sama tuomari on myös Tallinnan näyttelyssä helmikuussa ja tämän arvostelun pohjalta päätin että en turhaan viitsi koiria sinne ilmoittaa. Katson jonkin toisen Tallinnan näyttelyn mieluummin.
Laran arvostelu:
"Nice female, topline ok. Correct croup. Scull and muzzle almost poralism and not incorrect position. Nice roman-nose. Long neck. Straight in front. Body should be more powerfully. Nice angulation in hindquarters. Movement in front a little wear. Happy tail."
NUO-EH
Darian isä Reiska (FI MVA Rajalinjan Keikari) lähti kehästä tuloksella VAL-EH ja Oiva-veli (Zatravin Dmitry) PEK3 KP.
Paljon tuli tavattua tuttuja ihmisiä! Erityisen mukava oli nähdä taas Pia, Mira, Seija, Johanna, jne. :)
![]() |
| HeWissä Laran kanssa Kuvannut Tytti Saviaro |
Tällöin Nova sai EH:n eli oli heillekin parempi päiv. Holskuilla kun tuomarina vielä melkoisen tiukka Marja Talvitie! :)
Borzoilla tuomarina oli Säde Hohteri ja whippeteillä ruotsalainen whippetkasvattaja, Elisabet Janzon.
Laran arvostelu:
"Kauniit linjat, mutta valitettavasti aivan liian laihassa kunnossa. Kaunis pää ja ilme. Erinomaiset korvat. Tyylikäs kaula. Riittävästi luustoa. Hyvät käpälät. Erinomaisesti kulmautunut. Hyvä ylälinja. Vielä kevyt rintakehä. Tasapain...oiset liikkeet joka suunnasta. Melko niukassa turkissa."
NUO-ERI NUK3
(SA jäi saamatta nimenomaan laihuuden ja turkin takia)
Adon arvostelu:
"Young male. Would like to see him more masculin with a stronger head. Good body. Enough bone. Falls away in topline. Moves well coming and going, but needs more length in his sidegait."
JUN-EH
Unnan arvostelu:
"Feminim bitch. Would like to see more power in foreface. Good neck and topline. Good body and bone. Heavy ears. Moves with a good sidegait"
JUN-ERI
Olen erityisen onnellinen Unnan tuloksesta!
Aslan-isä ei paikalla ollut ripulin takia. Linda-täti (FI Miyessa Adelinda) tuloksella VAL-EH
Anulle myös kiitos kun olit valmis Unnan esittämään ja kiersitkin ensimmäisen kierroksen tytön kanssa. :) Oli mukava tavata taas paljon tuttuja! Ja toiselle Anulle (knl Villituulen) kiitos kehuista ♥
Kiitos myös esimerkiksi Sannalle, Kimmolle ja Yasminille.
Huomenna suuntamme mätsäriin borzoiden kanssa, siitä lisää sitten! :)
Joulukuun 5. päivä
Tämä kuva miellyttää jotenkin myös hyvin paljon. Kolmikolla niin omanlaiset ilmeensä, koirat ovat tässä omia itsejään ehdottomasti! :)
![]() |
| Koukku, Kira ja Lara 30.9.2011 |
sunnuntai 4. joulukuuta 2011
Joulukuun 4. päivä
Jostakin syystä valitsin tämän kuvan neljänneksi. Kuva ei ole erikoinen, mutta minä tykkään siitä kyllä melkoisen paljon. Lara ja Koukku matkaavat hiekkakuopalta toiselle.
lauantai 3. joulukuuta 2011
Joulukuun 3. päivä
Kolmanneksi kuvaksi valitsin kuvan Unnasta. Unna on kuvassa vielä hyvin nuori, ikää vasta 3kk. Jokin tässä kuvassa valloittaa, en tiedä mikä. Suosikkikuviani Unnasta, ehdottomasti!
![]() |
| 28.5.2011 |
perjantai 2. joulukuuta 2011
Joulukuun 2. päivä
Tämän kuvan Kirasta valitsin tähän päivään. Kira on tässä jotenkin niin oma itsensä. Kauniita muistoja kesältä. Kira oli tuossa vaiheessa jo niin hyvin palautunut synnyttämästään hunnilaumasta. Spesiaalihetkiä jolloin mentiin ihan kaksin lenkille ♥
![]() |
| 28.5.2011 |
torstai 1. joulukuuta 2011
Joulukuun 1. päivä
Ajattelin tässä nyt laittaa päivittäin jonkin suosikkikuvani kuluneelta vuodelta.
Aloitetaan tällä kuvalla. Laadullisesti kuva ei ole hyvä, valoitus, jne ihan päin prinkkalaa. Kuitenkin tunnelma ja muistot ovat rakkaita. Kuvassa Lara ja kaverin Tito-seropi pitävät hauskaa yhdessä, taustalla Neo-isä vahtii tarkkana miten poika tytärtä kohtelee. ;) ♥
Aloitetaan tällä kuvalla. Laadullisesti kuva ei ole hyvä, valoitus, jne ihan päin prinkkalaa. Kuitenkin tunnelma ja muistot ovat rakkaita. Kuvassa Lara ja kaverin Tito-seropi pitävät hauskaa yhdessä, taustalla Neo-isä vahtii tarkkana miten poika tytärtä kohtelee. ;) ♥
![]() |
| 7.1.2011 |
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)






