keskiviikko 7. marraskuuta 2012

Ehdotuksia?

Eli nyt kun alkaa pikkuhiljaa olemaan harrastusvuosi pulkassa niin ajattelin että voisin taas kysellä Teidän lukijoiden mielipiteitä.


Mistä haluaisitte lukea? Sana on vapaa!

lauantai 3. marraskuuta 2012

Meidän perhe

Esittelen tässä nyt koko perheemme, muutoksia kun on viimeisen 6kk aikana tapahtunut.


Marika
Tekstien taustalla oleva vm.-91 nuori kasvattajan alku. Työtön maaseutuyrittäjä. Vinttikoiraihminen henkeen ja vereen. Valokuvausta harjoittelen kovasti Canon EOS 1000D:n kanssa. Kasvatan borzoita ja whippettejä. Omistankin 3 koiraa kokonaan, 2 yhteisomistuksessa ja yksi minulla sijoituksessa.
Olen hivenen hiljainen ja arka, huonon itsetuntoni takia. Kuitenkin kiitos Joonaksen, on itsetuntoni parantunut ja sen on useampi ihminenkin jo huomannut.
Olen Lännen Vinttikoirien hallituksessa ja jäsenenä seuraavissa: SVKL, SBK, LV, W-H, SKL
Kennelnimi Rokinet's myönnetty 2010. Olen allekirjoittanut vuonna 2011 voimaan tulleen kasvattajasitoumuksen.


Joonas
Rakas avomieheni vm.-88. Yhdessä oltu 4/2012 asti ja kihloihin mentiin 7/2012. Eläinrakas, huumorintajuinen hömppä. :)
Omistaa sekarotuisen Ronin ja borzoi Nikan. Vanhempiensa kanssa perheessä ollut aiemmin beagle, saksanseisoja ja ajokoira.
Vinttikoiriin hurahtanut ja onkin Laran pentua ottamassa. ;) Innostunut näyttelyistä ja maastojuoksusta. Iso apu ollut apukäsinä ja apuhandlerina.


Margit
Äitini ja tuttavallisemmin Kiti, vm.-56. Vinttikoiriin myöhemmin hurahtanut eläkeläinen. Unna hänen elämänsä koira tällä hetkellä. Aiemmin vain Heidi on ollut yhtä rakas.
Tykkää käydä näyttelyissä ja maastokisoissa, kuitenkaan ei itse mielellään esitä koiria.
Äiti tykkää maalailla mm. vanerikoristeita ja tehdä ristikoita sekä palapelejä.


Rauno
Isäni vm.-57. Tuttavallisemmin Raku. Eläkeläinen joka perusti oman yrityksen vuonna 2012.
Harrastuksissa toiminut lähinnä kantojuhtana ja valokuvaajana.
Tykkää lukea ja sahailla mm. vanerikoristeita.


Jani
Vanhin veljeni vm.-77. Ollut varastotyöntekijänä useita vuosia Langassa & Muovissa.
Skeptikko vinttikoirien suhteen, mutta nykyään henki ja elämä on Netta.
Tykkää puuhastella kaikenlaista pientä, onkin mm. tehnyt koirillemme ruoka-alustat ja pentulaatikon. Tykkää myös lukea ja intohimona myös elokuvat ja musiikki. DVD ja CD kokoelmat onkin melkoiset.

Sitten koiriin ikäjärjestyksessä....





















Netta
Rodultaan whippet. Tullut meille 2008 huonossa kunnossa kodinvaihtajana. Syntynyt 10.12.2001 ja kasvattajana knl Kiikurin.
Virallisesti Netta siis Kiikurin Nekku. Isänään Zootsuits Limelights ja emänään Kiikurin Elloora.
Netta on rauhallinen ja ystävällinen koira joka rakastaa yli kaiken Jania ja peiton alla lämpimässä nukkumista.
Näyttelyissä käynyt meidän kanssa veteraaniluokkia kiertämässä EH-ERI linjalla. 1x VSP-veteraani ja 1x ROP-veteraani. Tallinnasta 2x EH.


Kira
Whippet narttu jonka virallinen nimi on Roberta's Kardemumma. Syntynyt 5.1.2009 ja kasvattajana Sari Vartiainen/knl Roberta's.
Kiran isä on Whiptails Peshewa Creek ja emä Gaselle's Stella Di Notte.
Kira on kaikkien kaveri, iloinen pullukka tyttö jonka intohimo on ruoka. ;)  Kiralla on yksi pentue eli Berry-pennut.
Kiralla on kaksi maastokisaa takana ja molemmista SA. Näyttelyistä H-ERI linjaa. Virosta EH.
Silmät, polvet ja sydän (kuuntelu) tutkittu terveiksi 2010


Koukku
Whippet poika muutti meille kodinvaihtajana 2010. Syntynyt 5.1.2009 eli meidän Kiran veli.
Virallisesti Roberta's Konnankoukku. Koukku on iloinen poika joka on porukan pelle. Intohimona juokseminen ja varsinkin pallon kanssa.
Poika on kisannut muutaman kerran maastossa, yksi SA löytyy. Näyttelystä Suomessa pääasiassa H-EH mutta ensimmäinen ERI saatiin nyt lokakuussa. Virosta pojalla 2xERI, PU3 ja PU2, CACIB ja SERT.
Silmät, polvet ja sydän (kuuntelu) tutkittu 2011 terveiksi.

 
Lara
Borzoi narttu joka syntynyt 26.12.2009. Virallisesti Marosnaje Anastasija Ljuba. Kasvattaja Riikka Ojutkangas / knl Marosnaje. Isä Be Like Daddy Royal Lily ja emä Charlotte'russe Isolde.
Lara on minun elämäni koira. Iloine ja aktiivinen, hivenen ämmä koiria kohtaan, mutta ihmisiä kohtaan hyvin lempeä ja rakastava. Pentuja kohtaan uskomattoman kärsivällinen.
Laralla silmät, polvet ja sydän (kuuntelu) terveiksi tutkittu 2011.
Näyttelystä H-ERI linjaa, jokunen SA, PN3 ja 3x VASERT. SBK:n Vuoden näyttelytulokas 2011 sijalla 12.
Maastosta SA, VARACACIL, CACIL ja 3x SERTK. Vuonna 2011 juosseista borzoista sijalla 5/101.


Roni
Joonaksen sekarotuinen poika vm.-11. Iloinen ja kaikkien kaverina toimiva Roni on kastroitu 2012. Roni viettää elämää kotikoirana, mutta veri vetää myös kovasti metsälle, sen verran hajuaistiaan poika osaa käyttää. Rotuina ainakin labbis ja sakemanni, luultavasti myös ainakin karhukoiraa.


Unna
Virallisesti EE JCh EEJV-12 Rokinet's Blueberry. Oma kasvattini ja äitini omistama.
Unna on syntynyt 23.2.2011 ja isänään Miyessa Aslanthelion ja emänään Roberta's Kardemumma.
Pieni ja pippurinen miniferrari jolta ei luonnetta puutu. Syntyjään painoi vain 164g ja luonnetta ollut heti syntymästä asti, työnsi kyllä muut pennut pois että itse pääsi nisälle.
Unnalla on kolme maastokisaa takana ja sieltä yksi SA. Näyttelystä H-ERI linjaa ja myös yksi SA ja PN4. Virosta 3x ERI, 3x JSERT, 1x ROP, 1x ROP-juniori ja 2x VSP-juniori. Unna on myös Viron juniorvoittaja 2012 ja juniormuotovalio.


Ado
Whippet poika joka syntynyt 23.2.2011 eli myös oma kasvattini ja Unnan veli. Virallisesti EEV-12 EEJV-12 Rokinet's Sea-Buckthorn.
Ado on iloinen ja ystävällinen poika joka on Koukun ohella toinen pelle. Hyppää todella korkealle. Ahne kuten äitinsäkin ja osaa kerjäämisen taidon erinomaisesti.
Adolla pari maastokisaa takana. Näyttelystä EH-ERI linjaa. Virosta 2x JSERT, 2x ROP-juniori, ROP, VSP. Ado on myös Viron voittaja 2012 ja juniorvoittaja 2012.


Daria
Syntynyt 18.4.2011 ja virallisesti Zatravin Daria. Emänä Ametistovaya Svora Yashma ja isänä Rajalinjan Keikari. Daria on minulla sijoituksessa knl Zatravinilta.
Daria on iloinen kaikkien kaveri joka ei paljon välitä vaikka pentu repisi korvista,tms.
Viettiä piisaa vieheeseen ja 2013 startataankin kisaaminen maastossa. Näyttelystä H-ERI linjaa, Virosta EH.


Nika
Borzoi neito jonka virallinen nimi on sama kuin kutsumanimikin. Syntynyt 5.5.2012 ja kasvattajanaan Daria Polichenko. Joonaksella sijoituksessa knl Marosnajelta. Isä Borzowski's Phenomenom ja emä Bel Etual Romantika.
Nika on iloinen kaikkien kaveri joka osaa tehdä myös pahojaan. ;) Intohimona veden juonti. Viettiä vieheeseen ja 2013 starttaa näyttelytkin. Mätsäristä PUN- ja SIN2.

Sitten muut eläimet...


Miiukka
Oikeasti nimeltään Miia, steriloitu kotikissa naaras vm.-02.
Oikea ämmä, tosin vanhemmiten alkanut olemaan paljon lässykämpi.


Ami
Vm.-09 kastroitu kolli kotikissa. Tullut minulle eläinsuojasta. Nössö ja ihmisrakas kehrääjä


Irkku
Viljakäärme, naaras pitäisi olla. Irmeli "Irkku" Käärmyli vm.-10. Helppo käsitellä ja melko rauhallinen, terraariossa kova liikkumaan. Tullut meille 2012.
























Jinja
Sarah Smile virallisemmin, kasvattaja Jonna Hautakangas. Vm.-11. Asuu nyt yksinään, häkkikaverina toiminut Furr kun yllättäen kuoli. :(
Iloinen kanityttö joka on rodultaan venäläinen.

tiistai 30. lokakuuta 2012

Turku KV

21.10.2012 suuntasimme Joonaksen ja koirien kanssa auton nokan kohti Turkua.
Daria oli mukana myös, sillä lainasin tyttöä Katriinalle junior handleriin, heille ei kuitenkaan sijoitusta tullut.

Koukku osallistui ensimmäistä kertaa tänä vuonna Suomessa näyttelyyn. Odotuksia ei ollut yhtään kun tähän asti suomesta H-EH linjaa. Sari-kasvattaja esitti Koukun koska itse olin samanaikaisesti odottamassa borzoikehällä.

Whippeteillä oli tuomarina Ruotsalainen Barbara Ruth Smith.
Koukkuhan yllätti sitten täysin vaikka sijoitusta ei tällä kertaa tullutkaan. Arvostelu tulee aikanaan kotisivuille.
 
Roberta's Konnankoukku AVO-ERI
 
Larankaan kohdalla en osannut odottaa mitään. Tuomarina meillä oli Kanadalainen Fred Peddie. Lara kuitenkin myös yllätti täysin! Larahan ohitti PN-kehässä jopa valiot!
Marosnaje Anastasija Ljuba AVO-ERI AVK1 SA PN3 VASERT



keskiviikko 10. lokakuuta 2012

Kokeillaan mobiili bloggeria

Pakkohan sitä oli androidiin lisätä blogger niin onnistuu päivitys missä vaan. ;)


sunnuntai 7. lokakuuta 2012

Wauhtia piisannut eli tuloksia juoksurintamalta

23.9. kiihdyteltiin Kirjurissa Lännen Vinttikoirien omissa kiihdytyskisoissa. Paljon tuli tuttuja tavattua. Kiitos Lännen Vinttikoirat!
Meiltä oli juoksemassa Daria, Koukku, Unna ja Ado. Lara pääsi mukaan turistiksi.
 

(c) Mari Riitinki

Daria isoissa vinttikoirissa sijalla 7/14 aikana 8,541s/100m eli 42,1km/h
(c) Mari Riitinki
Unna pienissä vinttikoirissa (kaikki whippettejä) sijalla 9/12 ajalla 8,859s/100m eli 40,6km/h

(c) Leena Pohjaranta
Ado pienissä vinttikoirissa sijalla 7/12 ajalla 8,224s/100m eli 43,8km/h

(c) Mari Riitinki
Sitten päivän yllättäjä, Koukku pienissä vinttikoirissa sijalla 1/12 ajalla 8,015s/100m eli 44,9km/h, Koukku oli myös päivän 3. nopein juoksija heti kahden greyhoundin jälkeen!

30.9. suuntasimme HVK:n maastoihin mistä viime vuonna Lara otti itselleen ykkösijan ja HVK mestaruuden. Kuitenkin, Laran aloittaessa juoksunsa jäi tytön osallistuminen väliin ja vaihdoinkin Unnan siihen tilalle.
Päivä oli sateinen ja pelto hyvin kurainen. Kuvia nyt ei tähän hätään ole laisinkaan.

Rokinet's Blueberry "Unna" pisteitä puhdas 0! :D Neidolla selvästi valeraskaus kun kovin haluton kaikkea kohtaan. Nyt oli hieno startti, mutta siihen se jäi ensimmäiseen mutkaan seisomaan ja ihmettelemään. Parina Unnalla oli ensikertalainen Mimi Chill's Hetken Tie On Kevyt, onnea Anna, hienostihan se tytsy juoksi vaikka pelkäsitkin etukäteen! :) Finaaliin pari ei päässyt, pisteitä kuitenkin hienot 195p ja sija 17/21!

Roberta's Konnankoukku ja parinaan Besties Q-Stone. Taisi olla pojilla huono päivä, kuu väärässä asennossa, tuuli puhalsi väärästä suunnasta tai jotain muuta selittämätöntä. Sekä Koukku että Otto saivat täydet ja puhtaat 0p. Koukku keskeytti ja meni eri suuntaan, Otto perässä. Että pisti harmittamaan kun niin paljon pojalta odotin, mutta eipä nyt voi mitään, ens vuonna uus yritys! :)

Rokinet's Sea-Buckthorn, meidän ainoa toivo ja toista kertaa kisaava. Juoksi hienon juoksun eikä kertaakaan edes kaatunut liukkaalla pellolla! Parinaan Tiger's Chaos His Panic Hombre (187p + 232p = 419p sij. 5/12 SA). Adon pisteet ei finaaliin riittänyt, mutta hienosti 165p ja sija 10/12.

Unnan ja Adon serkkupoika Miyessa Bucket Of Love "Sulo" juoksi yk uroksissa sijalle 14/20 pistein 214 jotka ei finaaliin riittäneet.

tiistai 2. lokakuuta 2012

Avautumista luvassa taas...

Ehkä mun kannattais jättää kirjoittaminen väliin, en tiedä. Noh, tyhmä ja hullu kun olen niin pakkohan tietty kirjoittaa vaikka kivitystä onkin luvassa takuulla. ;)

Eli, pakko oikaista pari asiaa. Sain kuulla joku on ollut kovin huolissaan koiristamme. Minä kun olen kirjoittanut tuulenkoirissa "Mikä risoo?"-ketjussa ja valittanut kun ei ole rahaa. No nyt on joku laskenut taas yksyhteen ja todennut karkeasti sanottuna etten ruoki koiriani kun Dariakin on niin laiha. Siis mitä ihmettä? :D
 
 
Kyllä, olen valittanut rahattomuutta. Miksi? No ehkä siksi että rahat menevät koirien ell. kuluihin, ruokiin, näyttelyihin, kisoihin.... Kyllähän se sitten välillä risookin kun ei sitä rahaa ole vaikka tilata koiralle uutta pantaa, lähteä päiväristeilylle, ilmoa jokaiseen näyttelyyn/kisaan, hankkia autoa, ostaa taloa, hankkia haluamaansa cd:tä/dvd:tä ja ostaa uusia vaatteita tai kenkiä.

Ja kyllä, meillä KAIKKI koirat saavat riittävästi ruokaa. Ruokavalioon kuuluu siis HauHau kanariisi, Jahti & Vahti energia ja kevytnappula. Lisäksi koiranmakkaroita, kanankauloja, lihaista rasvaa (Darialle!), jauhelihoja, naudan mahaa, broilerin sydämiä, kasviksia, puuroja, luita, herkkuja, jnejne. Vähiten päivässä syö kaksi laihiksella olevaa (Eli eivät kaikki ole laihoja ;)) ja nekin saa nappulaa vähintään 1,5dl/pv + lisukkeet.
 
17kk "luukasa"
Ja kyllä, Daria on hoikka ja luut tuntuu selvästi. Mutta hei, kyseessä on 17kk ikäinen keskeneräinen borzoi joka nyt vasta n.2kk sitten alkanut kunnolla syömään. Massaa on tullut, mutta hoikka se edelleen on. Daria saa päivässä vähintään 4-6dl energia nappulaa, lihaisaa rasvaa, ym lisukkeita.
Daria saa syödä niin paljon kuin suinkin haluaa ja jaksaa!

Mutta, miten voin olla ruokkimatta koiriani ja silti käydä tiiviisti näyttelyissä ja kisoissa? ;) Erityisesti ilman että ketään kiinnittäisi huomiota "laihuuteen". Muutenkin tapaamme lähes viikottain muita koiraihmisiä, meillä on käynyt kotona hierojaa, jne.
Noh, näitä sattuu..

Meillähän Unna on nyt ollut juoksujen jälkeen vähän tanakka ja turvonnut. Netta ja Kira ovat ylipainoisia. Ado ja Lara on just sopivia ja Koukkukin on kisakunnossa. Nika hyvin tasapainoinen pentu ja jopa Roni-seropi on nykyään sopusuhtainen. Daria siis ainoa mille toivon lisää massaa, Koukullekin hieman näyttelyitä ajatellen siis.

Noh, seuraavaksi kirjoitan vähän juoksutuloksia ja yritän tehdä esittelyn meidän perheestä. :)

perjantai 21. syyskuuta 2012

Vastaus haasteeseen ja uusi haaste

Sanna haastoi blogissaan Liebster-haasteeseen.

Mitä tarkoittaa Liebster?
Liebster tarkoittaa rakkain tai rakastettu, mutta voi tarkoittaa myös suosikkia.
Liebsterin ajatuksena on saada huomiota niille blogeille, joilla on alle 200 seuraajaa.
Haastetun on vas
tattava 11 esitettyyn kysymykseen ja haastettava sen jälkeen 11 henkilöä, joille hän keksii 11 uutta kysymystä. Et saa haastaa sitä, keneltä haasteen sait!

Ja tässä ne Sannan esittämät kysymykset:

1.Miksi päädyit juuri siihen eläinlajiin, jonka omistat?
Koirat nyt ovat aina olleet täysin mun juttu, perheessä kun oli jo lapsena tolleri ja cavalier. Koirat ovat totta tosiaan ihmisen parhaita kavereita. Koira osaa lohduttaa ja tulee lähdettyä helpommin uloskin. Koirat nyt vaan on SE juttu.

Kissa meille oikeastaan tuli kun cavalier kuoli, lievittämään ehkäpä ikävää? Siitä se sitten lähti, kissa on helppo lemmikki eikä vaadi niin paljon ulkoilua ja seuraa kuin koira. Tosin, tuskin enää kissaa hankitaan kunhan nykyisistä aika jättää.

Kanit ovat aina olleet minulle yksiä suosikkeja. Jokin niissä kovasti kiehtoo. Ensimmäinen kani tulikin koulukaverilta, toinen ja kolmas sitten petsiestä tutulta kasvattajalta. Kani on helppohoitoinen, seurallinen ja äärettömän mukava lemmikki muutenkin.

Käärme taas on sellainen laji johon ihastuin lanttiksella (amiksessa siis). Onnekseni löysinkin itselleni miehen joka myös käärmeistä pitää :)

2. Mikä on parasta omistamissasi eläimissä?
Koirissa se seurallisuus ja erityisesti vinttikoirien eleganttisuus. Onhan nuo vaan sellaisia kultamussukoita kaikki. ;) Vaikea enempää alkaa erittelemään mitään ylitsemuiden olevaa asiaa.

Kissoissa, kaneissa ja käärmeessä ehdottomasti se helppous ja niihin ei ole niin sitoutunut kuin koiriin joita on ulos säännöllisesti vietävä.

3. Entä ikävintä?
Koirat aiheuttavat harmaita hiuksia harva se päivä. Toki sitten se rahanmeno ja välillä myös se "pakko" lähteä niiden kanssa ulos, tosin nythän se on helpompaa kun omassa pihassa saavat vapaana olla, mutta silti sadekeleillä sekin inhottavaa. Karvaa ja kuraa piisaa.

Kissojen hiekkalaatikko ja kanien puru alkaa haisemaan äkkiä jos jää siivous hetkenkin väliin. Toki myös sitten se, että meillähän kissat merkkaavat oitis mikäli hiekka haisee.

Käärmeessä taas ehkä se, että on kuitenkin enemmän katselulemmikki. Toisaalta, ei sekään huono juttu aina ole.

Kaikissa yhdessä ikävin juttu on ehdottomasti se lyhytikäisyys.

4. Mitä harrastatte?
Kanit, kissat ja käärme nyt ovat vain lemmikkejä ja seuralaisia.

Koirista osa harrastaa maastojuoksua, osa näyttelyitäkin. Ratajuoksu, agility ja mejä olis tarkoitus joskus myös testata.
Pääasiassa kuitenkin ihan lenkkeilyä, leikkiä ja yhdessä oloa.

5. Kauanko olet omistanut lemmikeitä?
No oikeastaan meidän perheessä on aina ollut jotakin. Miiukka-kissa tuli meille 2002 eli siitä asti olen itse "omistanut" lemmikin.

6. Suurin haaveesi lemmikkeihisi liittyen?
Muiden kanssa ei oikeastaan mitään, mutta koirien kanssa onkin haaveita. (Toki haaveena hankkia hiiriä ruokakasvatukseen, gerbiileitä lemmikiksi itselle ja avokille chinchilla)

Laran kohdalla nyt haaveena saada joskus vielä se FI KVA-m titteli nimen eteen (ja miksei muiden KVA-m arvoja), kyllähän ne MVA-tittelitkin kelpais. ;) Ja toki ensimmäisenä toivon että ensi vuoden pentusuunnitelmat onnistuu ja terveys on kunnossa.

Netan kanssa haaveena vain se, että saataisiin vielä monta tervettä vuotta viettää yhdessä.

Kiran kanssa haaveissa saada näyttelystä SA ja maastosta tuloksia paljon lisää. Sitten 2014 toivottavasti saataisiin pentuja taas jos terveys kohdillaan.

Koukun kanssa haaveissa EE MVA nimen eteen ja suomesta edes yksi ERI sekä maastosta SA-tuloksia. Myös haaveissa jalostuskäyttö joskus tulevaisuudessa.

Darian kanssa haaveissa FI MVA ja FI KVA-m tittelit nyt ainakin.

Unnan kanssa haaveissa muutama lisätitteli ja hyvä terveys niin josko saatais joskus pentujakin tytölle.

Adon kanssa haaveillaan titteleistä totta kai ;) ja sitten maastosta yhden alkuerä + finaalijuoksun edes missä selvittäis ilman kaatumista :D Niin ja radalle haluisin päästä kokeilemaan kans pojan kanssa. Niin ja jalostuskäyttöäkin ehkäpä joskus.

Nikan kanssa haaveissa titteleitä niin näyttelyistä kuin maastoistakin. Ja toivottavasti joskus tulevaisuudessa kunhan Riikka on tytön astuttanut, saadaan neito avokin nimiin kokonaan ja saatais ehkä jalostuskäyttöönkin kenneliimme.

Ronin kanssa haaveissa eniten ehkäpä se, että saatais poika rauhoittumaan niin, että onnistuisi vapaaksi päästäminen muuallakin kuin pihassa/koirapuistossa.

Sekä tietysti kaikkien kanssa toivotaan monia terveitä vuosia!

7. Mitä ruokaa syötät ja miksi?
Käärme saa pakastettuja hiiriä, ym koskapa se nyt kuuluu vain käärmeen ruokavalioon. :D

Kanit saavat vihanneksia, hedelmiä ja juureksia sekä pellettiä. Aina tarjolla heinää ja vettä. Tuo ruokavalio on meillä hyväksi todettu ja myös kasvattajan neuvoja kuunneltu.

Kissat saavat ihan marketista ostettua kissankuivanappulaa ja jonkin verran sitten myös märkäruokia. Lihoja saavat säännöllisen epäsäännöllisesti. Syynä ihan yksinkertaisesti se, että meillä ei kissoille kelpaa mm. RC,tms eläikaupparuoka ja barffi on ihan poissuljettu juttu juurikin sen kissojen nirsouden takia.

Koirat saavat Hauhau kanariisi nappulaa sekä Jahti & Vahti energiaa. Lisäksi erilaisia lihoja, puuroa, koiranmakkaraa, vihanneksia, öljyä, kananmunaa, jne. Tarkoituksena saada kisakoirat pidettyä hyvässä kunnossa ja muutenkin toki koirat kunnossa. Meillä se toimii hyvin.

8. Kuinka paljon aikaa lemmikkisi vievät päivässä?
Kauppareissuja, tms lukuunottamatta tulee vietettyä lähes aina aikaa koirien kanssa. Käärmettä käsitellään vähemmän nyt kun kasvaa ja luo nahkaansa. Kanit viettävät kesän ulkoaitauksessa eli niitäkään ei paljon käsitellä, muuten kyllä hoidetaan, talvi onkin eriasia. Kissojen kanssa leikitään aina jos niitä sattuu kiinnostamaan.

9. Onko sinulla jokin eläinlaji, josta haaveilet, mutta jota et voi jostain syystä hankkia?
Leopardigekko on ikuinen haave, en kuitenkaan voi hankkia eläintä mistä perheeni ei pidä. Fretti on upea mutte minulle liian haastava.

10. Miten päädyit juuri niihin yksilöihin, joita sinulla on nyt?
Netta tuli kodinvaihtajana, katseltiin toista whippettiä ja en päivääkään ole katunut! Sattumankauppaa siis että apulasta ilmoituksen löysin.

Kira oli ihailemani pentueen ainoa narttu, en hetkeäkään epäröinyt kun näin tuon ihanan sosiaalisen ja kiltin pennun siellä muiden keskellä. Koukkuhan oli Kiran kanssa "pahapari".
Koukku meille tuli kodinvaihtajana.

Lara ihastutti minut kuvien perusteella ja olikin ilo kuulla että kasvattaja tytön juuri ajatteli sijoittaa.

Daria oli ehdottomasti pentueen suosikki ulkonäkönsä perusteella ja juuri tämän tytön kasvattaja halusi sijoittaa.

Äitini päätti Unnan kotiin jäämisestä. Ado taas jäi ikäänkuin vahingossa, joku pojassa  vaan viehätti.

Avokkini puolelta taas tulee Roni ja Nika.

Kaneista Furr tuli ikääkuin vahingossa myös, oltiin juteltu Jonnan kanssa jonkin verran jo. Jinja taas tuli enonsa kaveriksi kun Jonna tytölle uutta kotia etsi ja sain pojan kastroitua.

Kissoista isä halusi Miiukan värityksen takia. Ami taas tuli silloisen työssäoppimispaikkani kautta ja kissaa kun olin hankkimassa muutenkin

11. Ovatko lemmikkisi aiheuttaneet sinulle joskus tavallista suurempaa päänvaivaa (mukaan ei lasketa kaikkea sitä pientä, mitä ne väistämättä aina aiheuttavat)?
Ovat!

Daria aiheuttanut eniten päävaivaa karkaamalla. Koukun kanssa on temppuiltu aluksi mahan kanssa.
Ado taas saanut mm. sähköiskun ja loukannut selkänsä.
Muuta suurempaa ei oikeastaan olekaan.

 
Seuraavalle kysymykset:

1. Mitä eläimiä sinulla on?
2. Entä mitä eläimiä sinulla on ollut aikaisemmin?
3. Harrastatko eläinten kanssa jotakin?
4. Mitä tavoitteita sinulla on tulevaisuudessa?
5. Oletko katunut koskaan lemmikkiesi hankkimista? Miksi?
6. Oletko saanut uusia tuttavuuksia / kavereita lemmikkiesi kautta?
7. Onko sinulla jotakin suunnitelmia / haaveita hankkia uusi lemmikki?
8. Mitkä ovat suosikki rotusi/lajisi?
9. Kuinka usein ruokit lemmikkisi?
10. Harrastatko jotakin ei lemmikkeihin liittyvää?
11. Ja lopuksi, mitä kuuluu yleisesti elämäänne juuri nyt?
 
ja haastan, ei kylläkään 11 blogia, mutta...