sunnuntai 31. tammikuuta 2010

Kevättä vaan ei näy...

Lunta tulee koko ajan lisää, niin että mikä ilmastonmuutos muka lumettoman talven aiheuttaa? Saisi jo sulaa pois, kevättä odotellessa...

Kennel Rokinet's väki toivottaa oikein mukavaa kevään odotusta, toivotaan että kevät koittaa pian!

Kuvapläjäys part.2.

^Ronja odottamassa kun Kira on Päivin kanssa mallina



^Marosnaje Anastasija Ljuba "Lara

^Kyllä se kevät sieltä joskus tulee... Pujo auringonpaisteessa

Oikein mukavaa kevään odotusta kaikille! Toivotaan että se kevät oikeasti joskus vielä tulee...

kuvapläjäys vaihteeksi


^Täysikuun Rakkaustarina "Ronja"

^Roberta's Kardemumma "Kira"


^Kiralla on hauskaa



^Maisemaa Kokemäeltä, koulun alue näkyy
Posted by Picasa

lauantai 30. tammikuuta 2010

Tytöt Turku Winter Dog Show 2010 jälkeen

Täysikuun Rakkaustarina "Ronja" AVO-H


Roberta's Kardemumma "Kira" JUN-EH JUK2

Posted by Picasa

perjantai 29. tammikuuta 2010

Pakkasia, mallinhommia ja palohälytyksiä...

Pakkasia on taas ollut jonkun verran, mukavaa ei ollenkaan. Koirat ja omistaja ovat ihan samaa mieltä noista ilmoista :D
Torstaina 28.1.2010 Taide&Kulttuuri tunneilla kuvailtiin. Kaikki sai vuorotellen olla mallina ja poseerata, mukaan otettiin myös eläimiä. Mallina olivat siis meidän luokan tytöt vuorotellen sillävälin kun muut kuvasivat. Hauskaa oli :)

Kuvauksissa mukana olivat:
- Marika Elomaa + Ronja&Kira-whippetit (eli siis minä :D)
- Päivi "Päpä" Pietilä + Kira-whippet
- Tiia "Tipa" Lehtimäki + Popi-kotikissa
- Jenni "Jenska" Torvinen + Helmi - Pieni saksanluppa
- Tanja "Tanna" Vaahtera + Hilma - Pieni saksanluppa
- Piia "Piitu" Ijas
- Susanna "Suski" Mäkinen
- Nina "Poro" Koskinen
- Saana "Saane" Rajakangas

Alla olevassa kuvassa siis MPTpk07/TLE, Reija Jarvinen ja Karoliina Lahdenperä puuttuvat sairauden vuoksi.
Torstai-Perjantai välisenä yönä sitten alkoi huutamaan palohälytin, taas. Toistamiseen jo lyhyen ajan sisällä. Lähdettiin sitten ulos eläinten (2 kania, 2 koiraa ja kissa) kanssa. Päästiin Tiian autoon odottamaan että palokunta saapui. Aiheeton hälytyshän se oli. Niin, ja kellohan oli 2.40 yöllä...
Katsotaan nyt, perhe lisääntyy näillä näkymin pienellä venakko tytöllä, siitä lisää myöhemmin...
Huomenna menossa katsomaan asuntoa, jos pääsisi maaliskuun alussa muuttamaan Kiran (+ tulevan venakon, kaveriksi hommaan siis), gerbiilien ja akaattien kanssa... (Marsut, Netta&Ronja jää porukoille äänekkyytensä takia, kissat otan kämppään kunhan työssäoppimiseni alkaa taas)
Hyvää alkavaa helmikuuta! =)

maanantai 25. tammikuuta 2010

Turku KV 24.1.2010

Lauantaina koirat "kärsi" kun pesulle joutuivat. Suihkun jälkeen olikin sitten hulluja koiria, jotka juoksee ympäri asuntoa kuivaamassa itseään. =)
Sunnuntai aamuna klo 5.30 soitti herätyskello sitten vaativana.... N. klo 6.30 päästiin lähtee ja hyvä niin, ehdittiin pysähtymään kaksi kertaa matkalla. Paikalla oltiin ajoissa. Onneksi päästiin ajamaan inva-paikalle isän takia, ei tarvinnut pidempään liukastella korkkareiden kanssa =) Tuskaa oli jo sekin matka kun Kira kiskoi hihnassa innoissaan, Ronja onneksi oli äidillä.
Päästiin hyvin kehän laidalle häkin ja tuolien kanssa, onneksi mentiin ajoissa. Tavattiin Meri Hallikainen & Toores (Encautom's Christmas Story) siinä ennen kehiä, harmi että itseä jännitti niin paljon että en kovin seurallinen ollut, mutta ei se mitään... Mukava oli silti tavata ja Toores on todella komea nuori poika... Kira rakastui :).
Yhden TK:laisen kanssakin juteltiin siinä ennen kehää, hänelläkin oli junnu narttu. Oli mukava tavata! =)
Kiran isän omistajakin tuli juttelemaan, mukava oli Ulla Rytkönenkin tavata! :)
Näyttelykuvia tulossa hieman myöhemmin...
Tuomarina meillä oli Kitty Sjong, hän tuli aina Tanskasta asti...
Roberta's Kardemumma "Kira":
"Femiininen pää. Hyvä ilme. Oikea purenta. Hyvin sijoittuneet silmät&korvat. Hyvä kaula, oikea ylälinja. Hyvä hännänasento. Hyvä rinnansyvyys. Oikea luusto. Hyvät kintereet/välikämmenet. Oikeanlaiset jalat. Vapaat liikkeet. Oikea turkinlaatu. Luonne voisi olla pöydällä parempi."
JUN-EH, JUK2
Täysikuun Rakkaustarina "Ronja":
"Femiininen pää&ilme. Oikea purenta. Hyvin sijoittuneet tummat silmät, hyvänkokoiset. Hyvä korvien asento. Hyvä kaula & ylälinja. Riittävän syvä rinta. Riittävät etukulmaukset, hyvät takana. Hyvä luusto ja jalat. Liikkeiden tulisi olla voimakkaammat. Tulisi olla vapautuneempi ja treenatumpi pöydällä. Oikea turkki."
AVO-H
Onnea Timolle (Kennel Whiptails) menestyksestä!
Whiptails Salt'n Pepper "Salttu" VSP
Peperone Parahandy ROP-VET, BIS-VET4
ym.
Onnea Jarmo Vuorinen (Kennel Scheik's)!
ROP-kasvattaja
Scheik's Dixi Dancer "Tia" ROP, RYP1
Onnittelu kaikille muillekin menestyneille ja tuloksiinsa tyytyväisille!

perjantai 22. tammikuuta 2010

Kuulumisia.

Täällä ollaan elelty rauhallisesti... Pihan ohi kulkevat hiihtäjät ovat rajoittaneet vapaana juoksemista niin pihassa kuin pellollakin.
Lauantaina käytiin koirapuistossa ja olihan sitä porukkaa sitten lopulta. Petsiestä tuttu Esse-seropi ja Nefer-seropi (faaraokoira+dobermanni) olivat myös paikalla. Saatiinpa seuraksi sitten niin aussie ja borzoi kuin liuta seropejakin. Mukavaa oli vaikka kylmä meinas tulla, hieman vajaa tunti siellä tuli oltua. :)

Sunnuntaina mennään sitten Turkuun näyttelyyn Ronjan ja Kiran kanssa, kuvia ja tulokset sitten sen jälkeen.
11.2.2010 on varattu aika Kiralle silmä, polvi ja sydäntutkimuksiin, siinä samassa tyttö saa sitten 1v rokotteensa.