lauantai 6. heinäkuuta 2013

Hiljaiseloa

Pahoitteluni päivittämisessä ollutta taukoa. Olen nyt itse päässyt töihin ja muutoinkin mukamas ollut kiirettä. Yritän tässä nyt piakkoin vähän pistellä tuoreita kuvia meiltä, kuulumisia ja esittelen nyt lukijan pyynnöstä myös viimeisimmän pentueeni, vaikka tiedänkin saavani jälleen haukkuja...
 

Oikein mukavaa kesän jatkoa kaikille! :) Yllä Vilma näyttää mallia miten 13vko pentu juoksee ;)

sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

Lara harrastaa!

8.6.2013 Tampere SBK:n erikoisnäyttely
Tuomarina Nina Kudryavtseva, Venäjä

"Keskikorkea, hyvällä formaatilla, todella rodunomainen narttu. Kaunis, kuiva pää. Suuret silmät, ohuet korvat, heikosti kiristetyt. raajat ilman huomautuksia. runko ja lihasmassa hyvin kehittyneet. erinomainen häntä ja liikkeet. rodunomainen karvanlaatu"" (kiitos Anita kun pyysit Jana Pennosta kääntämään tämän)
AVO-ERI AVK2 SA
(+ kutsu paras häntä ja parhaat liikkeet kilpailuun)








9.6.2013 Rauma luonnetesti

Valeraskaus saanut tytön olemaan herkkä ja laiska joten kokeillaan varmaan uusiksi ensi vuonna.
Olen kuitenkin tyytyväinen! Lara palautui todella hyvin eikä paineistunut liikaa.

Toimintakyky -2 riittämätön
Terävyys +1 pieni ilman jäljelle jäävää hyökkäyshalua
Puolustushalu +1 pieni
Taisteluhalu -2 riittämätön
Hermorakenne +1 hieman rauhaton
Temperamentti +2 kohtuulisen vilkas
Kovuus +1 hieman pehmeä
Luoksepäästävyys +3 hyväntahtoinen, luoksepäästävä, avoin
Laukauspelottomuus +++ laukausvarma

Loppupisteet 70

Marjoista tuoreimmat kuvat

Minna tuossa kaipasi hieman kuvia (ja kuulumisia) muistakin kasvateistani. Pistetääs niitä nyt sitten vaikka tähän.

Ensin nämä meidän omat...

R. Sea-Buckthorn "Ado"
Meidän oma poika. Adoa tuskin näyttelyissä ihan juuri nyt nähdään, koskapa pojan lihaskunto on melko muikea eli harva tuomari arvostaa ;) Maastokisoihin yritetään jonnekin taas päästä. Nyt poika viettää kotikoiran elämää juosten pihassa pitkin päivää.

R. Blueberry "Unna"
Tytsyn kanssa pitäis nyt lähteä taas näyttelyitä kiertämään, on aivan mukavassa kunnossa nyt ja liikeetkin selvästi parantuneet :) Maastokisojakin täytyisi kiertää. Unnalla on tällä hetkellä elämäntehtävänä höykyttää Ado ;)





Ja sitten muut...

R. Cowberry "Biff
Pojasta ei ikävä kyllä tuoreita kuvia löydy :( Täytyisi yrittää poika joskus treffata niin saataisiin kuviakin aikaiseksi. Poika kastroitiin viime vuonna piilokiveksen vuoksi.

R. Gooseberry "Möhkö"

Poju joka liikkuu, liikkuu, liikkuu ja liikkuu omistajiensa kanssa! :) Aivan mahtavan näköinen poika ja kovin odotan että poikaa nähtäisiin myös näyttelyissä ;) Eniten kuvia melkeimpä tuleekin raitapaidasta, mamman kultapojusta

R. Blackberry "Wili"

Wilillä on nyt ratakirjat plakkarissa ja ensimmäiset kisat on ensi viikolla! :) Maastokisoissakin varmasti poikaa nähdään.





R. Blackcurrant "Kujo"
Pojulle tullut hienosti massaa lisää joten toivonmukaan nähdään näyttelyissäkin joskus :) Pojulle suurin työ tällä hetkellä opettaa pentu talon tavoille. ;)

R. Raspberry "Halla"
Tytsy on todella kaunis, laihtunut hieman ja toivoisin tätäkin neitoa nyt näyttelyissä näkeväni joskus. ;) Halla on steriloitu.

R. Cloudberry "Hera"
Näpsäkkä neitonen jota toivottavasti näyttelyissäkin joskus nähdään :) Aivan ihana pakkaus

R. Cranberry "Pippa"
Pippa on ulkoillut paljon omistajansa kanssa erilaisissa paikoissa ja mm. talvella juoksi jäällä toisen whippetin ja salukin kaverina :) Näyttelyihin odotan tyttöä ilmoitettavan joskus ;)






R. Strawberry "Spot"
Täytyisi käydä tyttöä moikkaamassa ja kannustaa omistajia taas ilmoittamaan neitoa näyttelyihin. ;)
Uusia kuvia ei nyt ole.

tiistai 14. toukokuuta 2013

Whippetmäisiä uutisia

28.4.2013 Whippet maastot Mustialassa


EEV-12 EEJV-12 Rokinet's Sea-Buckthorn "Ado"
Sija 17/17 ja 201p

Rokinet's Blackberry "Wili"
Sija 13/17 ja 218p


 

Roberta's Konnankoukku "Koukku"
Sija 12/17 ja 222p


 

Roberta's Kardemumma "Kira"
Sija 12/22 ja 439p SA

4.5.2013 Jenni, Hannu ja Heini sekä Kujo & Halla kävivät kylässä

Oli mukava nähdä pitkästä aikaa! :)

Rokinet's Blackcurrant "Kujo"
(c) Hannu Lehtinen
Rokinet's Raspberry "Halla"
Ei oikein antanut asetella itseään. :)
(c) Hannu Lehtinen
9.5.2013 Tampere, Kaupin treenit ja koejuoksut

Wili kävi suorittamassa soolokoejuoksun!

Rokinet's Blackberry "Wili"
(c) Ari Salmela

torstai 11. huhtikuuta 2013

Keväisiä kuvia koiristamme ja hieman kuulumisiakin

Roberta's Konnankoukku "Koukku"


Koukku on ilmoitettu nyt whippet maastomestaruuksiin, katsotaan päästäänkö paikalle vai ei. Tarkoitus olisi poikaa tänä vuonna käyttää näyttelyissäkin hieman enemmän. Whippet erkkariin ja open showhun ainakin ilmotaan.

EEV-12 EEJV-12 Rokinet's Sea-Buckthorn "Ado"

Adolle on kehittynyt ihan mahtavat reisilihakset ihan yllättäen! Poikaa olisikin tarkoitus ilmoitella maastokisoihin ja jossakin vaiheessa testata rataakin. Näyttelyihin taitaa nyt olla turha ilmoa isommin kun lihasmassaa on ehkä liikaakin. :D
EE JMVA EEJV-12 Rokinet's Blueberry "Unna"
Unna on nyt mammalomalla. Katsotaan josko loppuvuodesta päästäisiin näyttelyihinkin taas. Uskomattoman hyvin on nyt jo palautunut!

Roberta's Kardemumma "Kira"
Kira on ehdottomasti laihtunut ja voi kun tyttö on edukseen! Vielä kun saan uusiksi opetettua malttia seisomiseen ja harjoitellaan liikkumista ilman kiskomista niin hyvä tulee :) Kira on ilmottu whippetmaastomestaruuksiin ja myös whippet näyttelyviikonloppuun lähtee. Tyttöä olis tarkoitus juoksuttaa kisoissa ja näyttelyissä nyt enemmän. Toukokuun tienoilla mennään sydänultraan.

Kiikurin Nekku "Netta"
Netta on laihtunut myös melkoisesti ja onkin taas hirmu pirteä :) Netta lähtee myös whippetnlyvkl mikäli on vain kaikinpuolin kunnossa ja sää suosii. :)

Äiti ja tytär :)
Zatravin Daria
Darialla on nyt alkamassa karvanlähtö eli ihan heti ei näyttelyissä varmaankaan käydä. Tästä syystä myös borzoierkkari jää väliin koska ei ole koiria mitä ilmoa. Daria tulee juoksemaan ahkerasti maastokisoissa kyllä.
Marosnaje Anastasija Ljuba "Lara"
Laralla on varmaan alkamassa juoksut. Näyttelyissä ehkä käydään jokusen kerran, mutta pääpaino on maastojuoksun puolella.
Nika "Nika"
Nikalla on tajuton karvanlähtö ja juoksut lähestymässä. Tämä vuosi siis mennään aika pienillä harrastuksilla tämän tytön kanssa.

Roni
Roni on melkoisesti rauhoittunut leikkauksen jälkeen vaikka toki tuo on vielä tuollainen ainavalmis adhd poika. Poju viettää kotikoiran elämää, mutta mikäli Joonas saa metsästystutkinnon suoritettua, lähtee Roni varmaan metsästyskaveriksi.



lauantai 23. helmikuuta 2013

Marjat 2v! ♥

Kaksi vuotta sitten, klo 17.00 alkoi tapahtumaan pentulaatikossa kun Kiran ja Aslanin rakkaudenhedelmät tulivat maailmaan. Ado oli ensimmäinen ja Möhkö viimeinen, loput tulivat siinä välissä. 11 hienoa pentua, 6 poikaa ja 5 tyttöä. Sitten vajaan 3vrk iässä yksi poika matkasi sateenkaarisillalle, ilman näkyvää syytä alkoi laihtumaan. Enkeli-poika suojelee sieltä pilvenreunalta siskoja ja veljiä. ♥

Kiitos kaikille kasvatinomistajille, kaikki kasvattini ovat saaneet aivan ihanat ja parhaimmat kodit! En voisi enempää toivoa. :) ♥


Hyvää syntymäpäivää lapset, jo aikuiseen ikään ehtineet ja näyttelyssäkin AVOimeen siirtyvät marjat. :) ♥ ♥ ♥

♥ Blackberry "Wili" ♥
Tämän "karhunvatukka" syntyi pisimpään ja miltei eläinlääkäriinkin jo mentiin kunnes Kira itse pojan maailmaan saattoi. Tuo poika minkä uskoin olevan kuollut, syntyessä musta häntä "luikerteli" esiin ja tästä tulikin työnimi Iili. :) Yllätys oli suuri kun poika alkoikin liikkumaan ja hieroin pyyhkeellä kunnes alkoi vinkumaan. Sieltä tuli hieno kiitäjä maailmaan. ♥
Wili on omassa perheessään Keuruulla saanut paljon vapaana juoksua ja nopeutta pojalla piisaa! Kivaa aika ratatreeneissä pinkonut ja maastostakin pokannut yhden sertin. Onnettomuudeltakaan ei ole kiituri täysin välttynyt, onneksi kuitenkin enään ei varvas menoa haittaa. :)
Kiitos Harri, Katja ja Leevi sekä tottakai kirittäjänä toimiva Kingi-whippet, en voisi parempaa kotia tälle pojalle toivoa ♥

♥ Blackcurrant "Kujo" ♥
"Mustaherukka", tuo pentueen rämäpää. :) Valitsi omistajansa samantien, ei siis ollut epäillystä siitä mihin pariskunta päätyi, nukahtihan Kujo Jennin syliinkin. ;) ♥ Kujo oli koko ajan liikkeessä ja painimassa sisarusten kanssa. Lopulta poika oli ennen luovutusta pentueen isoin. :) Kujo oli viimeinen joka silmänsä avasi ja tästä tulikin työnimi Late. :) Kujo on viettänyt aktiivista elämää Helsingissä. Jostakin syystä pojalla oli silmäpaine kasvanut,ym alle vuoden iässä, mutta se onneksi korjaantui. Kujo oli viime vuonna virallisessa silmätarkastuksessa tästä syystä myös, pieni arpi siitä näkyi mutta muutoin terveet silmät. :) Kujo on parissa näyttelyssä käynyt ja EH löytyy, harkoissakin poika on juossut ja varmasti joskus kisaamassakin nähdään. :)
Kiitos Jenni ja Hannu sekä toki myös Nipsu-cirneco, pojalla on hyvä ja rakastava koti! ♥

♥ Cowberry "Biff" ♥
"Puolukka" on pentueen ainut jolla toinen kives ei laskeutunut. Tämä ei kuitenkaan menoa haittaa ja poika onkin kastroitu. Biff miellytti kovin värinsä puolesta ja erottuikin loistavasti joukosta. Poika oli melko rauhallinen tapaus ja päätyikin aivan oikeaan kotiin. :) ♥ Onhan poika viehettäkin päässyt ajamaan Turussa. Työnimeltään poika oli Don.
Kiitos Riikka hyvästä ja parhaasta kodista, "Pihvi" ei voisi parempaan päästä ♥

♥ Gooseberry "Möhkö" ♥
"Karviainen" oli pentueen viimeinen joka syntyi, yllättäen kun Kira jo pentujaan hoiti ja itsekin yllättyi selvästi "Mistä toi tohon tuli?". Möhkö oli työnimeltäänkin Möhkö, poika vaan oli sellainen muhkea pakkaus. ♥ Kuitenkin Kujo veti lopulta ohi painossa ennen luovutusta. Möhkö oli sellainen mamman kultapoika, pojuhan nukkui vallan mun kainalossa kun keittiöön muutettiin penskojen kanssa nukkumaan. ;) ♥ Yleensä Möhkiksen löysi jostakin ruoka-alustan alta ja päältä (mikäli peitto siinä oli) nukkumasta selällään tai pienellä kerällä tai sitten nukkui Koukun vieressä sohvalla. Ehdottomasti rauhallisin pentu. Möhkö viettää hyvin aktiivista elämää Seinäjoella, pääsee todella usein suolle, pellolle ja hiekkakuopalle, ym juoksemaan. Toivottavastii poikaa kohta nähdään kisoissa ja näyttelyissäkin. :)
Kiitos Ida-Maria ja Lauri parhaasta möhkömäisestä kodista ♥

♥ Sea-Buckthorn "Ado" ♥
Tämän "tyrnin" ei pitänyt kotiin edes jäädä mutta kuinkas kävikään? Poika oli päättänyt jäädä ja alusta asti olivat Unnan kanssa "pahapari". ♥ Tämä pentuna bokseria naamastaan muistuttanut poika syntyi ensimmäisenä. Työnimi oli myös Ado, lyhenne Adoniksesta.
Ado on siskonsa tassun alla, aivan ihana luonteeltaan ja nopea! Maastokisoissa kisannut, mutta ei vielä oikein hallitse itseään vaan vetää mutkat suoriksi mieluiten ja siitä johtuen kaatuileekin. Ratajuoksua haluaisin joskus pojan kanssa kokeilla myös. Näyttelyistä suomessa paras ERI, Virosta EEJV-12 ja EEV-12.

♥ Blueberry "Unna" ♥
"Mustikka" on äitini koira, syntyessään vain 164g eli pentueen pienin. Aina ollut todella sisukas ja päättäväinen. Pieni ja pippurin kuvaa parhaiten tätä tyttöä. :) Ei pelkää mitään eikä ketään. ♥
Unnalla on maastosta SA, Suomen näyttelystä 2xSA ja Viron näyttelystä EE JMVA ja EEJV-12.
Tyttö on tulevan pentueeni emä, sydänultra muutaman viikon päästä ja muut tutkimukset myöhemmin. Unna on äitini ehdoton silmäterä. ♥
Unnan nimi tulee saamen kielestä, Unna merkitsee pientä/pikkuista. :) ♥

♥ Cloudberry "Hera" ♥
"Lakka" on pieni, siro ja kaunis tyttö. ♥ Yksi ehdoton suosikkini pentueessa. :) Nopeutta piisaa vaikka kuinka ja toivonkin että tyttöä joskus nähdään kisoissa sekä näyttelyissä. Luonne on aivan mahtava! Luonnetta piisaa myös kuten Unnallakin. :) Heran työnimi oli Amanda tai lyhenteenä Ama. Hera asustelee koirakaverien kanssa Kirkkonummella. Tytöstä onkin luvassa piakkoin uusia kuvia kun tytsyä käyn moikkaamassa. :) ♥
Kiitos Eini parhaasta mahdollisesta kodista ♥

♥ Cranberry "Pippa" ♥
"Karpaloa" olemme eniten nähneet, asuuhan tyttö Porissa. Pippa pääsee juoksemaan mm. jäälle koirakaverien kanssa. Onhan tyttö omatoimiretkeilyäkin harrastanut ja lähikaupassa poikennut. ;) ♥
Pippa on näyttelystä saanut EH:n ja maastoharjoissakin juossut hienosti. Pippa oli heti syntyessään oikea adhd eli tästä tuli työnimeksi sitten Ada. Pippa on kaunis sinibrindle narttu jota on aina ilo ottaa hoitoonkin. ♥
Kiitos Johanna ja Sasha parhaasta kodista mitä Pippalle voisin toivoa ♥

♥ Raspberry "Halla" ♥
"Vadelma" on pentueen isoin narttu, kaunis sinibrindle tyttö. ♥ Halla oli työnimeltään Sini värinsä takia. Halla oli viimeinen ketä kodin sai, kaksi kotia peruuntui tytön alapurennan vuoksi. Kuitenkin purenta korjaantui täydelliseksi kun hampaat vaihtui. :) Viettiä tytöllä piisaa vaikka kuinka ja pääsee usein juoksemaan veljensä Kujon kanssa. ♥ Hallalla on paras mahdollinen, takuulla huolehtiva koti Kauniaisissa eläinlääkärin hellässä huomassa. ♥
Kiitos Heini ja perhe että Hallasta pidätte niin hyvää huolta ♥

♥ Strawberry "Spot" ♥
"Mansikka" oli työnimeltäänkin Spot, nimen sai lantion seudulla olleesta valkoista täplästä. Spot oli ensin tarkoitus sijoittaa, mutta en sitten sijoittanutkaan. Spot on kaunis, siro ja tasapainoinen tummabrindle tyttö. ♥ Intoa liikkuvan perään on, mutta harjoituksissa ei ole ehtinyt käymään loukattuaan 2011 jalkansa, joka onneksi parani nopeasti. Kasvattitapaamisessa tyttö veti kuitenkin hienosti vieheen perässä. ♥ Tytöllä vasta H näyttelystä, silloin kun ei suostunut mitenkään kanssani esiintymään. Toivottavasti tyttöä kuitenkin nähdään näyttelyissä jatkossakin ja myös maastoissa. :) Spotti on myös aina ilo ottaa hoitoon, niin ihana tyttö ja kuitenkin asuvat Raumalla. :) ♥
Kiitos Maria ja Jarkko parhaasta kodista, unohtamatta Nyyti-kääpiöpinseriä ♥

perjantai 22. helmikuuta 2013

Päivän ruokalista, 22.2.

22.2.2013


 
Aamulla kaikki koirat saivat Hauhau kanariisi napulaa, jauhelihaa, rypsiöljyä (paitsi Kira) sekä vihanneksia.
 

 
Illalla oli hyvin saman tyyppinen ruoka, Hauhau kanariisi, vihanneksia ja rypsiöljyä (paitsi Kira ja Unna).

Huomenissa olisi tarkoitus tehdä koirille kahta erilaista puuroa, lihaisaa ja kasvispitoista. Myös pakastemustikkaa ajateltiin kokeilla. :)

Tänään on paljon saatu vapaana juosta. Daria ja Lara ovat keskenäänkin pihassa olleet, yhteensä ainakin 4h. :) Nyt aletaan vetäytymään yöpuulle.
Huomenna vietellään Unnan ja Adon synttäreitä sekä mennään whippetlauman kanssa käymään lenkillä kera toivottavasti tulevan Unnan narttupennun sijoituskodin. :)