sunnuntai 25. huhtikuuta 2010

Mätsäilyä ja juoksemista

^17vko

18.4.2010 oltiin Lännen Vinttikoirien jäsenille tarkoitetuissa maalismaastoissa Harjavallassa. Lara oli mukana turistina. Ronja ja Kira juoksivat kummatkin kaksi kertaa. Ronja juoksi toisella kerralla vieheen ohikin. Kira taas pyörähti vieheen kiinniotto tilanteessa selälleen ja melkein päin vieheenvetolaitetta, onneks Tomi Marttila ehti vetämään jalkansa pois edestä.


Tänään oltiin PAHA ry:n järjestämässä match showssa Vähäraumalla. Tuttuja nähtiin eli esim. Inka-whippet, Iines-kääpiövillakoira, Usva-italiaano, Hilma-eurasier, jne.
Lara pääsi turistiksi mukaan ja saikin hyvää sosiaalistumista. Kira osallistui isoihin koiriin. Tuloksena SIN ja ei sij. Ei ollut Kiran päivä. Ei kävellyt tai seissyt kunnolla. Mukavan aurinkoista kuitenkin.
Päivällä Minna, Mika, Nea + Bella&Ile (Jakken Iki-Liikkuja)-labbis tuli hakemaan koirapuistoon. Ronja ja Lara lähti mukaan. Mukavasti kului päivä :)
Itsellä olisi 4pv työssäoppimista ja sitten perjantaina valmistuminen. 3v koulu päättyy ja pitäis tulla valmis maaseutuyrittäjä
Omakotitaloa itselleni etsin, eli jos tiedätte jonkun vuokraavaan Porista okt niin ilmoitelkaa!

torstai 15. huhtikuuta 2010

Keväisiä kuulumisia

On taas hiukan kirjoittaminen jäänyt... No jos koitetaan taas parantaa "tapoja" ;)
Lara on kasvanut paljon, whippetit ohittanut jo. Painoa on siinä hiukka vajaa 12kg hujakoilla. Lara syö kuin "hevonen" mutta tollanen luikku silti, ei tosin liian laihakaan ole. Sisäsiisteys on hiukan hakusessa, mutta päivä kerrallaan mennään parempaan suuntaan siinäkin :) Ohessa vielä Laran 15vko seisomakuva.
Oltiin sunnuntaina 11.4. Laitilassa koiramaisessa tapahtumassa. Lara oli hyvin rohkea ja nätisti meni tutustumaan ihan pikkuiseen tyttöönkin. :) Mutta... Juuri ennen rotuesittelyä kävelin Laran kanssa ja koira nuuski yllättäen takapuolta, Lara pelästyi ja huuto oli kauhea. Koira ei siis tehnyt Laralle mitään, muuta kuin nuuski. No, ei Lara sen jälkeen kävelemään suostunu joten rotuesittelyssä päästiin puoleenväliin ja loppu aika istuttiin. Kira ja Ronja osallistui mätsäriin, jossa ei tällä kertaa menestystä tullut. Kira junioreiden PUN, ei sij. ja Ronja isojen aikuisten SIN, ei sij. Koirat meni kuitenkin nätisti ja päivä oli mahtava! Aurinko paistoi mukavasti. Ronja pääsi kokeilemaan agilitya keppien ja putken verran, kyllä siinä olis Ronjalle mahtava harrastus!
Ronjan ja Kiran seisomakuvat ja Anun ottama kuva Ronjasta&Larasta sekä rotuesittelystä (Ronjan takana on Kira) :)


Koirapuistoiltu ollaan ja Larakin rohkaistunut paljon! Kaksi kertaa Lara on nyt päässyt puistoon.

Sunnuntaina suuntana sitten Harjavalta ja Lännen Vinttikoirien jäsenille tarkoitetut maalismaastot. Ronja ja Kira juoksemaan, Lara tulee ihmettelemään ja katselemaan mukaan.

maanantai 29. maaliskuuta 2010

Borzoin luomiskertomus


~~~~~~
Vain kerran jyrähti
ja maan syvien uumenten alkuvoimasta
singahti ilmoille, Telluksen laajoille aroille
- borzoi, tuo vauhdin liikkeiden,
sopusuhtaisuuden ja kauneuden ihme
- ja ihminen tuli kokonaiseksi.
(Synnöve Sevón)
~~~~~

sunnuntai 28. maaliskuuta 2010

Kevättä rinnassa

Ajattelin että voisi ehkä olla ihan hyvä hetki taas päivittää meidän tuoreimpia kuulumisia, vaikka ei viikossa nyt paljon olekaan ehtinyt tapahtua.
Maanantaina Lara sai ensimmäisen rokotuksensa. Yllättävän hyvin se meni, pelkäsin kyllä että tuo draamakuningatar saa hirveän sätkyn mutta ei huomannut mitään, onneksi.
19.4. on sitten tehoste ja samalla Ronja menee saamaan rokotuksensa. Mukavasti siis muistettavaa ensi kuulle jo :D Kaksi näyttelymaksua maksettava, 11.pv Laitilaan mätsäriin, 18.pv maalismaastoihin Harjavaltaan ja sitten seuraavana päivänä rokotuksille ja mulla on vielä hevosista näyttö.


Tiistaina luovutin avaimen koulun asuntolasta, koululle en siis mene ennen kuin 30.4. päättäjäisiin. Keskiviikkona alkoi sitten työssäoppiminen hevostaloudesta.
Aloitin siis jakson Porin tallilla eli P&O:lla.

Lara täytti jo 13vko eilen, kasvanut on mukavasti jo. Perjantaina oli vuorossa taas pesu, haisi niin kamalalta. Ties missä oli kierinyt... Kuivaaminen (kuivaajalla) sujui jo paljon paremmin kuin viimeksi :)

Eilen sitten oli vielä lisää kiusausta koirilla. Lara harjattiin, kaikkien kynnet leikattiin ja Ronja&Kira&Lara punnittiin.

Ronja: 11,1kg
Kira: 11,4kg
Lara: 10,7kg
Ja halusihan Ami-kissakin punnittavaksi tulla tietysti :D Painoa pojalla oli 3,8kg

Seisomakuvakin otettiin Larasta, tosin tuli hieman epäselvä.
Laralle on nyt ehdollistettu naksua. Pentukursseille oli tarkoitus myös mennä, katsoo nyt innostuuko kaveri lähtemään mukaan labbis pentunsa kanssa. :) Ulos osaa aika hyvin jo pyytää, muistellen Kiran&Ronjan pentuaikaa... Lainkaan niin usein ei enään ole löytynyt lattialta pissaa tai kakkaa. Jaksaa jopa odottaa että saan kengät jalkaan ja takin päälle, useimmiten ainakin. Vahinkoja sattuu tietysti yhä, onhan ikää vasta se 13vko.

Pentujen tiedot ovat tulleet jalostustietojärjestelmään. Kasvattaja tosin joutui palauttamaan paperit takaisin. SKL oli virheellisesti merkinnyt pennut ER-rekisteriin, mutta nyt on tiedot muutettu nettiin eli ihan normaalisti ovat nyt FI-rekisterissä.
Osallistumme 12.6. SBK:n erkkariin Laran kanssa. Lara pääsee pikkupentuihin silloin ja näin ollen tekee näyttelydebyyttinsä. Samassa yhteydessä saadaan treffata muita sisaruksia, sillä kasvattaja on pentutreffit tähän yhteyteen suunnitellut. :) Mukavaa tavata muitakin Marosnajen A-pentuja!

Toivotamme oikein mukavaa kevään alkua! Kyllä se kevät taitaa sieltä tulla, lunta on nyt mukavasti sulanut jo. Nytkin sataa vettä, hyvä vaan niin lähtee lumi sulamaan enemmänkin...

Muille lemmikeille tein oman blogin: http://rokinetsin.blogspot.com/

sunnuntai 21. maaliskuuta 2010

Tampere KV ja synttärit

Tuomarina Ray Lindholm, Ruotsi. Kiran tulos yllätti positiivisesti kun katselin tuomarin EH:n ja H:n jakoa (oli ERI:äkin). Jopa yksi T tuli
JUN-ERI JUK3

"Narttumainen, jolla hyvärakenteinen pää, hyvät silmät. Hyvin kiinnittynyt kaula. Lanneosa putoaa aavistuksen liian paljon. Hyvä runko ja luusto. Hyvännäköinen takaosa. Liikkuu hyvin. Eläväinen kokonaisuus."
Kuva otettu kotona näyttelyn jälkeen

Lara täytti eilen 12vko, otettiin tänään seisomakuva. Huomenna mennään ekoille rokotuksille.

Miiukka täytti tänään 8v, meidän KISSA isolla K:lla

perjantai 12. maaliskuuta 2010

Kuvia Larasta part. 2.

Laralla on wauhtia


Harjoitellaan seisomista


Ja 11vko seisomiskuva

Posted by Picasa

Kuvia Larasta

Lara ottaa autoilun hyvin rennosti nukkuen...


Lara lähes 11vko ja lelu


Omalaatuinen tapa nukkua :D


Ronja ja Kira riehuu ja Lara ihan kauhuissaan :D

Posted by Picasa